KÁVÉHÁZ 23 |
![]() |
Sitzung des Caffè Greco anläßlich der 23.Jahrestagung der literarischen Gesellschaft für antikes Lustempfinden während der Sarturnalien Des fruchtbringenden Kaffeehauses gehüteter Erzschein öffnet sich allen Balkenwatzen und Butschumbeln, Wilpertsknappern und Gölzenleichtern, dem rülzichten Trobairitzen wie dem stiegelfitzenden Wanderprediger freilich auch Höllriegeln und Lotterbalgen, Stocktoren und Strawanzern, beneben trutzmäuligen Gugelfranzen, wanns nur recht grunzicht san. Es verschließt sich Sausödeln und Drallaffen, Ohrenmelkern und Gnecklein, Sausengern und Schottenfellern aber auch Kofenz und Rummeldeus, Gezürk und Gezünzel, der Urbunst und dem Gezerf - ungelaß! |
![]() |
![]() |
![]() |
NIHIL TIMERE NEC CUPERE |
I |
![]() (Demokrit (Stobaeus) A 167 DK 68) |
II |
![]() (Demokrit - B 191 DK 68) |
III |
![]() (Epikur - sent. Vat. 79) |
IV |
![]() (Epikur - Epistula ad Menoeceum, 128) |
V |
![]() (Epikur - ep. 1, 82) |
VI |
![]() (Diogenes Laertios - Vitae Philosophorum, IX, 107) |
VII |
![]() (Diogenes Laertios - a.a., X, 136) |
VIII |
![]() (Epiktet - Encheiridion, 12, 2) |
IX |
Nec est, quare hoc inter nostra placita mireris: apud Epicurum duo bona sunt, ex quibus summum illud beatumque componitur, ut corpus sine dolore sit, animus sine perturbatione. Haec bona non crescunt, si plena sunt: quo enim crescet quod plenum est? Dolore corpus caret: quid ad hanc accedere indolentiam potest? Animus constat sibi et placidus est: quid accedere ad hanc tranquillitatem potest? (Seneca - Ad Lucilium epistolae morales - 66, 45) |
X |
Quod desideras autem magnum et summum est deoque vicinum, non concuti. Hanc stabilem animi sedem Graeci euthymiam vocant, de qua Democriti volumen egregium est, ego tranquillitatem voco: nec enim imitari et transferre verba ad illorum formam necesse est; res ipsa de qua agitur aliquo signanda nomine est, quod appellationis graecae vim debet habere, non faciem. (Seneca - De tranquillitate animi II, 3) |
XI |
Quidam ita distinxerunt, ut dicerent: "Temperans ac prudens positione quidem mentis et habitu tranquillus est, eventu non est. Nam, quantum ad habitum mentis suae, non perturbatur, nec contristatur nec timet sed multae extrinsecus causae incidunt, quae illi perturbationem afferant." (Seneca - Ad Lucilium epistulae morales 85, 14) |
XII |
difficile est enim persuadere hominibus ![]() ![]() ![]() ![]() (Cicero - Epistularum ad familiares, XV, 19, 2) |
XIII |
Nam cum ignoratione rerum bonarum et malarum maxime hominum vita vexetur, ob eumque errorem et voluptatibus maximis saepe priventur et durissimis animi doloribus torqueantur, sapientia est adhibenda, quae et torribus cupiditatibusque detractis es omnium falsarum opinionum temeritate derepta certissimam se nobis ducem praebeat ad voluptatem. Sapientia enim es una quae maestitiam pellat ex animis, quae praeceptrice in tranquillitate vivi potest, omnium cupiditatum ardore restincto. Cupiditates enim sunt insatiabiles, qua non modo singulos homines sed universas familias evertunt, totam etiam labefactant saepe rem publicam. Ex cupiditatibus odia, discidia, discordiae, seditiones, bella nascuntur. (Cicero - De finibus bonorum et malorum, I, 43-44) |
XIV |
[Epicurei] dicunt summum bonum ![]() sed rerum honestarum. Unde Stoici hanc gulae et corporis libidinem criminantur *** ![]() hoc est nihil timere nec cupere, summum bonum esse. Unde Varro dicit logomachian inter illos esse. (M. Terentii Varronis - Saturae Menippeae, 246 {Porphyrio, ad Hor. Sat. II, 4, 1}) |
XV |
Et quoniam aequitas ac salus utrumque bonum est bonique amissione dolendum est potius quam laetandum (si tamen non sit compensatio melioris; melior est autem animi aequitas quam corporis sanitas). (Augustinus - De civitate dei XI, 13) |
XVI |
Die Apathie des Stoikers und die Indifferenz des Philosophen überhaupt müssen sich in der Ataraxie des Skeptikers erkennen. (Hegel - Verhältnis des Skeptizismus zur Philosophie, in: Werke in 20 Bänden, Suhrkamp, '68, Bd. 2, S. 242) |
![]() |
Si vas de prisa, el tiempo volará ante ti, como una mariposilla esquiva. Si vas despacio, el tiempo irá detrás de ti, como un beuy manso. (Juan Ramón Jiménez) |
Zurück Hauptseite Weiter |